MENU
Jesteś tutaj: Zdrowie i uroda Nastolatki nie śpią obecnie wystarczająco dużo

Nastolatki nie śpią obecnie wystarczająco dużo

10:32, dnia 15 maj 2022r.
Kategoria:Zdrowie i uroda
189
0

Autorka nowej ksiażki podaje przyczyny

Lewis, matka dwojga dzieci, przyczyniła się do powstania pierwszego w kraju prawa, które wymagało, by młodzież rozpoczynała naukę w zdrowych godzinach – prawo, które zostanie wprowadzone w życie w Kalifornii jeszcze tego lata.
Jej nowa książka „Nastolatek pozbawiony snu: dlaczego nasze nastolatki są tak zmęczone oraz jak rodzice i szkoły mogą im pomóc w rozwoju” została wydana 7 czerwca i zawiera szczegółowe informacje na temat wielu rzeczy, które rodzice i opiekunowie powinni wiedzieć o nastolatkach i śnie.

Książka Lisy L. Lewis „Nastolatek pozbawiony snu” ukaże się 7 czerwca.
Lewis opowiedział, dlaczego sen jest tak ważny dla nastolatków, ile powinni spać nastolatki i dlaczego muszą spać więcej niż dorośli. Dotyka wszystkich czynników, które mogą negatywnie wpływać na sen nastolatków: technologii, płci, tożsamości seksualnej i statusu społeczno-ekonomicznego, żeby wymienić tylko kilka.
Niedawno CNN rozmawiało z Lewisem, aby omówić jej pracę i dowiedzieć się więcej o tym, jak rodzice i opiekunowie mogą zapewnić swoim dzieciom więcej snu.
Ta rozmowa została zredagowana i skondensowana dla jasności.

Co skłoniło cię do napisania książki o nastolatkach i śnie?

Cała kwestia snu nastolatków i godzin rozpoczęcia szkoły trafiła na mój radar, gdy moje najstarsze dziecko, które jest teraz na studiach, wstąpiło do liceum. W tym momencie szkoła zaczęła się o 7:30. Po prostu wiedziałem, że to o wiele za wcześnie. W tym momencie odwoziłem go do szkoły i każdego ranka spoglądałem na niego i widziałem, że nie bardzo się obudził. Każdego popołudnia wracał do domu naprawdę wykończony.

Chciałem wiedzieć, dlaczego szkoła zaczęła się tak wcześnie. Odkryłem, że podchwyciłem znacznie większy problem. W tym samym miesiącu amerykańskie Centrum Kontroli i Zapobiegania Chorobom opublikowało swój podstawowy raport dotyczący godzin rozpoczynania szkoły, który pojawił się tuż po oświadczeniu politycznym Amerykańskiej Akademii Pediatrii na ten sam temat. Ich zalecenia były takie, że gimnazjum i liceum powinny zaczynać się nie wcześniej niż o 8:30. To mnie zaangażowało.

Dlaczego więc nastolatki potrzebują tyle snu?

 Na początku okresu dojrzewania nastolatki mają przesunięcie rytmu dobowego, a ich zegar biologiczny przestawia się na późniejszy harmonogram. Łączy się

również z uwalnianiem melatoniny, która przygotowuje nasze ciała do snu. Kiedy dzieci stają się nastolatkami, melatonina zaczyna być uwalniana później niż kiedyś. Oznacza to, że nastolatki nie są gotowe zasnąć do godziny 23:00. Ponieważ ta sama melatonina nie ustępuje później, nastolatki chcą więcej spać niż kiedyś.

Ile snu powinny spać nastolatki?

 Według National Sleep Foundation większość nastolatków powinna mieć od 8 do 10 godzin. Zmienia się jednak ilość snu, jakiej potrzebujemy przez całe życie. Kiedy spojrzysz na dzieci w wieku do 13 lat – czyli nastolatkowie – potrzebują od 9 do 11 godzin. Zalecany zakres dla dorosłych to siedem do dziewięciu godzin. Są nastolatki i dorośli, dla których mniej niż zalecana kwota będzie w porządku. Są też nastolatki, dla których 10 godzin będzie tym, czego potrzebują. Niestety, wielu naszych nastolatków nie ma nawet minimum ośmiu godzin. Dane z CDC wskazują, że w 2007 roku tylko 31% nastolatków spędzało osiem godzin lub więcej. Do 2019 roku liczba ta spadła do 22%. Przeżywamy epidemię braku snu wśród nastolatków.


Jakie są konsekwencje niedosypiania nastolatków?

Sen dla nastolatków jest buforem emocjonalnym i zapewnia odporność emocjonalną. Nastolatki przechodzą przez główną fazę rozwoju mózgu, a sen jest miejscem, w którym wiele się dzieje. W klasie uczniowie, którzy śpią, nie uczą się. Uczniowie, którzy tam są i nie są w pełni rozbudzeni, nie uczą się dobrze. Brak snu ogranicza uczniom możliwość zdobywania informacji, utrudnia ich przechowywanie i utrudnia ich odzyskanie.

Różne badania wykazały, że kiedy szkoły przechodzą na późniejsze godziny rozpoczęcia, widzą poprawę frekwencji i wskaźników ukończenia szkoły. W przypadku sportu sen poprawia wydajność; Ponadto ciała nastolatków uwalniają hormon wzrostu, który leczy kontuzje podczas snu, więc bycie dobrze wypoczętym jest przewagą konkurencyjną. Ogólnie rzecz biorąc, dobrze wypoczęte nastolatki są szczęśliwsze i zdrowsze i lepiej sobie radzą.
Lewis: Stres jest ogromny. Jeśli Twoje dzieci nie mogą zasnąć przed godziną 23:00, musisz sprawdzić, czy nie są przeciążone, czy nie mają za dużo zajęć. Kolejnym czynnikiem jest technologia. Jeśli masz nastolatka, który nie śpi do 1:00 lub 2:00 i gra w gry wideo, oznacza to również skrócenie czasu snu. Są jeszcze inne czynniki. Skurcze menstruacyjne mogą wpływać na sen. Wiemy, że nastolatki z mniejszości seksualnych i płciowych śpią gorzej niż ich rówieśnicy, podobnie jak nastolatki kolorowe. Istnieją również inne czynniki, takie jak życie w zatłoczonych warunkach, hałas lub gdzie nastolatki nie czują się bezpiecznie, które mogą wpływać na sen.

Sklep erotyczny online 08:47, dnia 09 kwiecień 2021r.
Alimenty na dziecko  15:21, dnia 16 czerwiec 2022r.
Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował. Bądź pierwszy!

Napisz komentarz

Imię:*
Email:*
Komentarz:*